Czym jest pomoc zdalna?
Pomoc zdalna umożliwia świadczenie pomocy serwisowej na odległość. Połączenie zdalne nawiązywane jest na żądanie klienta za pośrednictwem programu i polega na udostępnieniu ekranu, klawiatury i myszy komputera. Użytkownik w czasie rzeczywistym widzi na swoim ekranie czynności wykonywane przez serwisanta.
Dzięki pomocy zdalnej można szybko usunąć większość typowych problemów związanych z oprogramowaniem. Pomoc zdalna umożliwia również instalowanie oprogramowania, lub sterowników do urządzeń zewnętrznych takich jak drukarka, skaner itp. Wymogiem koniecznym jest działający komputer/ laptop oraz dostęp do Internetu.
Zaletami pomocy zdalnej są:
– krótki czas reakcji,
– brak konieczności wizyty serwisanta,
– brak konieczności transportu sprzętu,
– obniżenie kosztów usługi.
Instrukcja instalacji pulpitu zdalnego:
- Kontaktujemy się z serwisem w celu ustalenia terminu wykonania naprawy.
- Pobieramy aplikację umożliwiającą połączenie się poprzez pulpit zdalny.
- Uruchamiamy pobraną aplikację.